Sprekers 2019



Spreker_Kaj_Morel

Dr. Kaj Morel, lector New Marketing, Avans

Kaj Morel, lector New Marketing, Avans, eigenaar De Zaak van Betekenis en schrijver van de boeken Identiteitsmarketing. Waarom wij bestaan en Tijd voor de betekeniseconomie. Kaj Morel is specialist in identiteitsmarketing en aanjager van de betekeniseconomie. Hij richt zich op het ontwikkelen van een gewetensvolle economie en gewetensvolle marketing. Hij inspireert en adviseert organisaties om meer werk te maken van hun betekenis. Hij neemt u mee in zijn kijk op economie en marketing en geeft aan wat dat volgens hem betekent voor organisaties in het algemeen en voor retail in het bijzonder.

Logo Avans
Spreker_Sanne_Bogaarts

Sanne Boogaarts, Manager Corporate Social Responsibility, Lidl

Duurzaamheid is een rode draad door de carrière van Sanne Bogaarts; door een duurzaam onderzoek in de voedselindustrie maakt ze begin 2012 de opstap naar Lidl en is er nu bijna drie jaar manager corporate social responsability. Hoewel veel mensen anders denken, gaat discount en duurzaamheid best samen, vindt Bogaarts. ‘Onze formule maakt het juist makkelijk om ons assortiment te verduurzamen; in plaats van acht soorten melkchocoladehagelslag te verkopen, verkopen wij er maar één. Als wij kiezen voor een duurzaam geproduceerd product, zetten we gelijk grote stappen.’

Logo Lidl
Spreker_Jack_Peters

Jack Peters, Business Development Director Alibaba Group

Jack heeft een flink track record in retail, zowel in private family owned compagnies zoals Blokker en Aldi, maar ook bij beursgenoteerde organisaties zoals Metro. Als Business Development Director bij Alibaba Benelux, is Jack verantwoordelijk voor groei in de regio en ondersteunt Nederlandse en Belgische bedrijven de Chinese markt te betreden en ze te connecten met de meer dan 440 miljoen actieve kopers op Alibaba’s platforms. Tijdens zijn presentatie zal hij hier verder op in gaan.

Logo Alibaba Group
Spreker_Daan_Ubachs

Daan Ubachs, mede-eigenaar en oprichter Unrobe

Na 10 jaar ervaring in de mode en na vele reizen naar Azië voor zijn werk als inkoper vond hij dat er iets moest veranderen in de mode-industrie. In een inspirerend verhaal wordt het idee achter Unrobe duidelijk. Unrobe heeft het doel de mode-industrie uit te kleden van zijn slechte gewoonten op het gebied van ethische productie, gebruik van duurzame grondstoffen en door de prijs uit te kleden. Unrobe is volledig transparant over de fabrieken, prijzen en marges.

Logo Unrobe

Sprekers parallelsessies


Thomas_Marinelli_zw

Thomas Marinelli, Head of Sustainable Design and Sustainable Products, Signify

Thomas is actief betrokken bij de ontwikkeling en introductie van nieuwe sustainable proposities voor de markt. Vanuit dit perspectief neemt Thomas u mee in de smart lighting en de circulaire economie.

Logo Signify
Henk_Hofstede_zw

Henk Hofstede, Sector Banker Retail ABN AMRO

Met focus op de branches foodretail, non-food, automotive en groothandel ziet Henk dat het snel veranderende winkelgedrag en diverse trends een enorme impact hebben op de businessmodellen van retailers. Henk Hofstede doet onder meer onderzoek naar veranderend consumentengedrag, e-commerce en big data, nieuwe verdienmodellen en technieken zoals blockchain, samenwerking en kansen die duurzaamheid en circulariteit de sector kunnen bieden. Hij neemt u mee in het belang en de ontwikkelingen in de Circulariteit van Fashion.

Logo ABN-AMRO
Hans_vanden_Hout_zw

Hans van den Hout, oprichter van retailLAB

Hans van den Hout is oprichter van retailLAB en al meer dan 40 bedrijven in 20 landen volgen zijn visie. Het grotere idee achter retailLAB is om locale en globale retailers en merken te informeren en te helpen bij “What’s going on in the Retailworld”, en hoe zij gefocussed kunnen blijven op “the Customers Experience”.

Klanten willen echt alles! Ze kennen inmiddels de voordelen van online, zoals een groot productaanbod, duidelijke prijzen, veel informatie en eerlijke reviews. Maar vergeet aub niet dat zij ook alle voordelen van fysieke winkels, zoals persoonlijke aandacht en service, leuke ideeën en voorkeuzes, events en entertainment nog steeds belangrijk vinden.

Logo RetailLab